Bus Rhenen – Amersfoort
680 – Rhenen – Amersfoort
Buslijn 680 verbindt Rhenen met Amersfoort via een route die door diverse dorpen en steden in de provincie Utrecht loopt. Deze lijn biedt een belangrijke verbinding voor forenzen, studenten en recreatieve reizigers tussen deze regio’s. De bus rijdt door zowel stedelijke als landelijke gebieden, waardoor passagiers kunnen genieten van afwisselende landschappen.
De route start bij Station Rhenen en passeert onder meer Veenendaal, De Klomp, Renswoude, Scherpenzeel en Woudenberg voordat Amersfoort wordt bereikt. Onderweg worden diverse belangrijke haltes aangedaan, zoals het centrum van Veenendaal en de stationsomgeving van De Klomp. Dit maakt de lijn ideaal voor zowel lokale verplaatsingen als langere ritten.
De busdienst rijdt doordeweeks met een redelijke frequentie, waarbij tijdens spitsuren extra ritten worden ingezet. In het weekend is de dienstregeling minder frequent. Reizigers kunnen gebruikmaken van ov-chipkaart of contante betaling. De lijn wordt geëxploiteerd door U-OV, het openbaar vervoerbedrijf van de provincie Utrecht.
Haltes op deze route:
Wist je dat?
Deze buslijn rijdt door het prachtige Utrechtse Heuvelruggebied en biedt onderweg uitzicht op enkele karakteristieke landschapselementen, zoals de Grebbeberg bij Rhenen en de uitgestrekte landerijen rond Scherpenzeel. De route combineert historische dorpskernen met moderne voorzieningen.
Halteinformatie Lijn 680
Overstapinformatie Lijn 680
Frequentieanalyse Lijn 680
Uur | Ma-Vr | Zaterdag | Zondag |
---|---|---|---|
00:00 | 0 | 0 | 0 |
01:00 | 0 | 0 | 0 |
02:00 | 0 | 0 | 0 |
03:00 | 0 | 0 | 0 |
04:00 | 0 | 0 | 0 |
05:00 | 0 | 0 | 0 |
06:00 | 8 | 8 | 8 |
07:00 | 8 | 8 | 8 |
08:00 | 8 | 8 | 8 |
09:00 | 0 | 0 | 0 |
10:00 | 0 | 0 | 0 |
11:00 | 0 | 0 | 0 |
12:00 | 0 | 0 | 0 |
13:00 | 0 | 0 | 0 |
14:00 | 0 | 0 | 0 |
15:00 | 16 | 16 | 16 |
16:00 | 0 | 0 | 0 |
17:00 | 0 | 0 | 0 |
18:00 | 0 | 0 | 0 |
19:00 | 0 | 0 | 0 |
20:00 | 0 | 0 | 0 |
21:00 | 0 | 0 | 0 |
22:00 | 0 | 0 | 0 |
23:00 | 0 | 0 | 0 |
Totaal | 40 | 40 | 40 |